11. 9. 2015

HIMALÁJSKA SOĽ S BYLINKAMI

Keď sa zobudím, ako prvé nakuknem do záhradky. Skontrolujem všetky bylinky a teším sa, že bylinky prežili. Tento rok som sadila rozmarín, tymián, šalviu a mätu marokánsku. Takže u nás máme dosť často mätový čaj, bylinkový tvaroh, pečené zemiaky s rozmarínom, bylinkovú soľ, cestoviny so šalviou a bylinkové maslo. Dnes vám prezentujem recept na bylinkovú soľ, ktorú som si v poslednej dobe veľmi obľúbila. Je to krásne mať bylinky. Vždy keď varím, si jednoducho vybehnem von do záhradky a s radosťou si natrhám čerstvé bylinky. Môj každodenný luxus.


Potrebujeme: 

čerstvé bylinky rozmarín, šalvia, tymián 
himalájsku ružovú soľ 
2 sklenené nádobky na zaváranie

Ako nato:

1. Bylinky umyjeme, lístky otrháme a nakrájame na jemno. Ja som ich nastrihala nožničkami. Bylinky nepotrebujete najprv sušiť, pretože soľ vsiakne všetkú vlhkosť z byliniek. 

2. Do sklenenej misky dáme soľ asi 8 PL a 5 PL byliniek. Premiešame a  naplníme sklenené nádobky. Uzavrieme a kto je netrpezlivý, tak si môže dať maslový chlebík hneď a posypať si ho s bylinkovou soľou. 

Ako dlho vydrží bylinková soľ? Keď nádobky dobre uzavriete, tak vám vydrží bylinková soľ približne šesť mesiacov. Dôležité je, aby ste ju skladovali v suchu, v tme a v uzavretej nádobke. Inak by vám mala vydržať minimálne osem týždňov. Už si mažete maslový chlebík?

TIP: Čo sa týka byliniek, je len na vás čo si nakombinujete. Hodí sa i bazalka, rozmarín, tymián. Alebo oregano, šalvia, rozmarín. Bylinková soľ výborne chutí i do šalátov, omáčok a marinád.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára